Wymiana Oleju Silnikowego

Wymiana Oleju Silnikowego

Podstawowym zadaniem olejów silnikowych w Volvo XC40, XC60, XC70, XC90  jest zapewnienie odpowiedniego smarowania ruchomych części silnika, poprzez utworzenie trwałego filmu smarnego obniżającego współczynnik tarcia w silniku i zapobiegającego zatarciom jego elementów. To jednak nie wszystko. Oleje silnikowe są również odpowiedzialne za odprowadzanie ciepła (obmywanie i chłodzenie rozgrzanych elementów oraz odprowadzanie ciepła do miski olejowej), ochronę przed korozją, a także utrzymywanie silnika w czystości, poprzez zawarte w oleju dodatki myjące i dyspergujące.

Sprawdzanie poziomu oleju w Volvo XC40, XC60, XC70, XC90  jest podstawowym badaniem, które powinno być przeprowadzane systematycznie przez właściciela pojazdu. Dokonując oceny poziomu oleju, należy zwrócić uwagę, aby auto stało na równym, poziomym odcinku drogi, parkingu, itp. Ponadto zarówno olej, jak i sam silnik, muszą być zimne.

Jeśli stwierdzimy, że oleju w silniku jest zbyt mało, należy go dolać, zwracając przy tym uwagę na zachowanie jego odpowiedniego poziomu (sprawdzamy to za pomocą specjalnego bagnetu, którego końcówka jest zanurzona w misie olejowej). Dlaczego to takie istotne? Zbyt niski poziom oleju może powodować chwilowe spadki ciśnienia i nadmierne nagrzewanie silnika, z kolei zbyt wysoki przyczynia się do wzrostu ciśnienia w skrzyni korbowej, a w konsekwencji do pojawienia się rozszczelnień silnika oraz wycieków.

Warto również podczas sprawdzania jego poziomu na wymienionym wyżej bagnecie, skontrolować jego stan organoleptycznie, m.in. poprzez obejrzenie, powąchanie czy dotknięcie. Pamiętajmy przy tym, iż barwa oleju silnikowego nie świadczy o jego jakości. Przykładowo: bardzo często zdarza się, iż olej stosowany w silnikach wysokoprężnych ma kolor czarny. Nie oznacza to jednak, że nadaje się on do wymiany. W silnikach diesla D2, D3, D4, D5 olej może zmienić barwę na czarną już w pierwszych minutach eksploatacji w sposób całkowicie naturalny. Inaczej ma się natomiast kwestia jego zapachu: w ten sposób możemy ocenić, czy do oleju dostała się benzyna lub olej napędowy. Zapach spalenizny świadczy o „przypaleniu” oleju, czyli negatywnym oddziaływaniu wysokich temperatur.

Oleje silnikowe w samochodach osobowych Volvo XC40, XC60, XC70, XC90 mają do spełnienia inne funkcje, niż te stosowane w pojazdach ciężarowych Volvo. W przypadku tych pierwszych wspomagają m.in. uzyskiwanie maksymalnych osiągów, w postaci prędkości czy przyspieszenia. Inaczej natomiast ma się rzecz z olejami w silnikach wysokoprężnych, pracujących w ciężarówkach.

Najważniejszym zadaniem jakie stawia się przed nimi, jest ochrona jednostki napędowej przed dużymi obciążeniami i wykonywaniem pracy na często bardzo długich dystansach. Ponadto należy pamiętać, iż objętość oleju zastosowanego w pojazdach ciężarowych, jest często nawet dziesięciokrotnie większa, niż w osobowych. Kolejną różnicę stanowią specjalne związki zastosowane w olejach, zwane przeciwutleniaczami.

W przypadku samochodów osobowych zapewniają one odporność na chwilowe przeciążenia termiczne. Inaczej jest w przypadku dużych diesli, w których o wiele ważniejsze jest zagwarantowanie ich trwałości w długich interwałach pomiedzy kolejnymi wymianami oleju.Jednym z najważniejszych zadań jakie ma do spełnienia olej silnikowy, jest zapewnienie odpowiedniego odczynu zasadowego.Odpowiedzialne za to są tzw. detergenty, które w reakcji spalania zamieniają się w popioły.

Stąd też rozróżnienie na oleje nisko- i wysokopopiołowe. Te pierwsze stosuje się przede wszystkim w silnikach samochodów Volvo XC40, XC60, XC70, XC90 wyposażonych w filtry cząstek stałych (DPF) D2, D3, D4, D5, natomiast oleje wysokopopiołowe znajdziemy głównie w ciężarówkach.Nie można ich zatem stosować zamiennie w samochodach osobowych Volvo i ciężarówkach Volvo. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta. Olej wysokopopiołowy wlany do silnika Volvo XC40, XC60, XC70, XC90 D2, D3, D4, D5z filtrem cząstek stałych, spowoduje w krótkim czasie jego niedrożność (zapchanie).

Silniki samochodów osobowych Volvo XC40, XC60, XC70, XC90 i ciężarowych Volvo różnią się również między sobą zużyciem paliwa. Duża konsumpcja oleju napędowego skutkuje przy tym osadzaniem się większej ilości sadzy, niż w przypadku osobowych Volvo. Należy przy tym dodać, iż problemem nie jest tutaj sama ilość sadzy, ale jej oddziaływanie na olej silnikowy.

Ten ostatni staje bardziej lepki, co powoduje trudności w jego cyrkulacji w układzie smarowania. Aby temu zapobiec, w olejach silnikowych stosuje się specjalne związki zwane dyspersantami. Ich podstawowym zadaniem jest rozbijanie skupisk cząsteczek sadzy, aby wraz z olejem silnikowym mogły one swobodnie przepływać m.in. przez kanały olejowe. A zatem również ze względu na różną ilość dyspersantów w olejach przeznaczonych do pojazdów ciężarowych Volvo i samochodów osobowych Volvo XC40, XC60, XC70, XC90 , nie można ich stosować zamiennie.

Polecamy  wymieniać olej silnikowy w Volvo XC40, XC60, XC70, XC90 co najmniej raz do roku (lub po przebiegach rzędu 15-30 tys. km), a w przypadku eksploatacji pojazdu w trudnych warunkach nawet dwukrotnie częściej.

Ubytki oleju silnikowego w Volov XC40, XC60, XC70, XC90 zazwyczaj spowodowane jest nieprawidłowo funkcjonującymi  pierścieniami tłokowymi. Jak się jednak okazuje, nie we wszystkich przypadkach są one faktycznym winowajcą.

Zbyt duże zużycie oleju wynika również w wielu przypadkach z nieprawidłowo funkcjonującego odpowietrzenia skrzyni korbowo-tłokowej, zwanego potocznie odmą.We wspomnianej skrzyni pod tłokami powstaje w naturalny sposób nadciśnienie, spowodowane przedostawaniem się powietrza i gazów spalinowych. Te ostatnie muszą być skierowane z powrotem do cylindrów przez przewód dolotowy, co przy normalnej pracy silnika następuje w wyniku odpowietrzenia. Czasami jednak w tzw. odstojniku pojawia się problem niedrożności, głównie ze względu na nagromadzenie się w nim różnego rodzaju osadów. Te ostatnie z kolei blokują prawidłową wymianę oleju. W konsekwencji pojawiania się szkodliwego nadciśnienia, olej silnikowy zamiast płynąć przez cały układ jest wyrzucany przez uszczelniacze skrzyni korbowo-tłokowej, co skutkuje jego ciągłym niedoborem. Podobny szkodliwy efekt przynosi spalanie oleju silnikowego. Dzieje się tak w sytuacji, kiedy zamiast par oleju kierowanych z powrotem do cylindrów, przedostaje się do nich sam olej. O skali zużycia tego ostatniego świadczą liczby: w skrajnych przypadkach może brakować nawet do litra oleju silnikowego na każde 1000 kilometrów. Nadmienie zużycie to jednak nie jedyny problem dla właściciela Volvo XC40, XC60, XC70, XC90 . Zużycie oleju doprowadza bowiem do uszkodzeń katalizatora, sondy lambda, a w samochodach z turbodoładowaniem – turbosprężarki, co pociąga za sobą bardzo wysokie koszty naprawy.

W przypadku Volvo XC40, XC60, XC70, XC90 z turbosprężarkami, do ich uszkodzeń może dochodzić poprzez przedostanie się do ich wnętrza zanieczyszczeń. Ze względu na bardzo wysokie obroty wirnika turbiny napędzanego przez gazy spalinowe, sięgające średnio od 100 do 200 tys. obr/min, nawet drobiny kurzu lub piasku mogą doprowadzić do jego uszkodzenia.

To jednak nie wszystko. Uszkodzenia turbosprężarki mogą również powodować zanieczyszczenia samego oleju, jego zbyt niski poziom lub np. szkodliwe oddziaływanie osadu węglowego powstałego w wyniku zbyt dużej temperatury spalin. Zanieczyszczenia przedostające się do wnętrza turbosprężarki przyczyniają się do stopniowego rozszczelniania się pierścieni uszczelniających wirnik, co w konsekwencji prowadzi do przedostawania się oleju do układu turbodoładowania i dalej do cylindrów, gdzie następuje jego spalenie.

Konsekwencje takiego stanu rzeczy mogą być niebezpieczne: bardzo często dochodzi bowiem do urwania korbowodu lub pęknięcia wału, bądź zatarcia na jego panewkach. We wszystkich tych przypadkach konieczny będzie kapitalny remont silnika. Aby się tego ustrzec, należy przynajmniej raz w roku (lub po przebiegach rzędu 15 tys. km) wymieniać olej wraz z filtrami oleju i powietrza.Nadmierne zużycie oleju silnikowego może wynikać również z uszkodzeń pierścieni tłokowych.

Ich podstawowym zadaniem jest uszczelnianie komory spalania i co za tym idzie kontrola prawidłowego zużycia oleju silnikowego. Zazwyczaj w silnikach Volvo  mamy do czynienia z trzema rodzajami pierścieni. Pierwszy z nich to pierścienie uszczelniające, zwane również kompresyjnymi. Są one umieszczone w specjalnym rowku najbliżej denka tłoka, w bezpośrednim sąsiedztwie komory spalania (z tego też powodu są one narażone na najwyższą temperaturę pracy). Ich zadaniem jest umożliwienie przedostania się gazów powstałych w procesie spalania, z komory do korpusu silnika. Kolejny rodzaj pierścieni, to kompresyjno-zgarniające. Nazwa bierze się bezpośrednio z zasady ich działania.

Mają one bowiem zatrzymywać gazy, które przedostały się przez pierścienie uszczelniające i jednocześnie “zgarniać” nadmiar oleju z gładzi cylindrów oraz odprowadzać go specjalnymi kanalikami. I wreszcie trzeci rodzaj pierścieni tłokowych, nazywanych olejowymi lub zgarniającymi. Służą one do odbierania nadmiaru oleju silnikowego ze ścianek cylindra podczas ruchu tłoka. Uszkodzenie któregokolwiek pierścienia tłokowego, skutkuje spaleniem oleju przedostającego się do cylindrów. Jednak nie to stanowi najpoważniejszy problem. Dłogotrwała jazda z uszkodzonymi pierścieniami tłokowymi, doprowadza bowiem do stopniowego niszczenia głowicy silnika i w konsekwencji poważnej awarii jednostki napędowej Volvo XC40, XC60, XC70, XC90.

Stosowanie oleju nieodpowiedniego dla danego silnika Volvo XC40, XC60, XC70, XC90  prowadzi do problemów z prawidłowym jego funkcjonowaniem oraz jego osprzętu. Skutkuje to również nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Należy przy tym pamiętać, iż stosowanie niewłaściwego oleju wpływa niekorzystnie na pracę nie tylko jednostek benzynowych, ale również wysokoprężnych D2, D3, D4, D5.

Na szczęście możemy zawsze liczyć na pomoc ze strony najlepszych mechaników z Serwis Lemon Car Volvo Warszawa. Dzięki nam można korzystać z doradztwa przy doborze odpowiedniego oleju oraz szybkiego i sprawnego jego wymiany.

Wymiana Oleju Serwis Volvo Warszawa

Przegląd Serwisowy Serwis Volvo Warszawa

Naprawa Turbosprężarki Turbo Serwis Volvo Warszawa

Wymiana Turbosprężarki Turbo Serwis Volvo Warszawa

Wymiana Silnika Serwis Volvo Warszawa

Remont Silnika Serwis Volvo Warszawa

Wymiana Panewek Serwis Volvo Warszawa

Galeria Volvo

Serwis godny Twojego zaufania

Poznaj opinię naszych klientów:

Ewa Latek

Rewelacyjny, fachowy i uczciwy warsztat 🙂 10/10! + przemiła obsługa 🙂 Dziękuję i pozdrawiam!
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-03-20T13:36:52+03:00
Rewelacyjny, fachowy i uczciwy warsztat 🙂 10/10! + przemiła obsługa 🙂 Dziękuję i pozdrawiam!

Eli Marków

Przyjeżdżam do Lemon Car ze swoim autem już od kilku lat. Odpowiada mi wysoki poziom obsługi klienta i szybka i trafna diagnoza usterek za każdym razem. Wiem za co płacę i dlaczego, a do tego nie ma opóźnień. Polecam serwis innym użytkownikom.
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-02-24T12:44:30+03:00
Przyjeżdżam do Lemon Car ze swoim autem już od kilku lat. Odpowiada mi wysoki poziom obsługi klienta i szybka i trafna diagnoza usterek za każdym razem. Wiem za co płacę i dlaczego, a do tego nie ma opóźnień. Polecam serwis innym użytkownikom.

Marek Piechota

Super diagnostyka i serwis. Przekazane wyczerpujące informacje odnośnie zakresu naprawy i kosztów. Szybki termin realizacji. Pełen profesjonalizm. Zdecydowanie najlepszy serwis w Warszawie. Polecam.
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-02-24T12:41:20+03:00
Super diagnostyka i serwis. Przekazane wyczerpujące informacje odnośnie zakresu naprawy i kosztów. Szybki termin realizacji. Pełen profesjonalizm. Zdecydowanie najlepszy serwis w Warszawie. Polecam.

Paweł Wawer

Bardzo profesjonalny i wszechstronny serwis, który nie naciąga klientów na niepotrzebne naprawy i kompleksowo diagnozuje Saaby komputerem Tech2, a nie skanerem do wszystkich aut. Nigdy się nie oszukałem na tym miejscu. Serwisuję tu 2 Saaby od kilku lat. Ostatnio oprócz standardowego przeglądu naprawiali mi bagażnik, który nie chciał się otwierać oraz oświetlenie. Usługa wykonana natychmiast bez zbywania mnie i przekładania na inny termin. Panowie wiedzą, co może poczekać, a co trzeba zrobić bez zwłoki. Ceny nie najniższe, ale usługi wykonane na bardzo dobrym poziomie.
Nawet taksówkę zamówią - jeśli potrzeba. Polecam z czystym sumieniem.
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-03-20T13:27:17+03:00
Bardzo profesjonalny i wszechstronny serwis, który nie naciąga klientów na niepotrzebne naprawy i kompleksowo diagnozuje Saaby komputerem Tech2, a nie skanerem do wszystkich aut.

Konrad Klimkowski

Saab niesprawny? Tylko tu go oddaj. Naprawy szybkie, profesjonalne, dobre.
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-03-20T13:35:58+03:00
Saab niesprawny? Tylko tu go oddaj. Naprawy szybkie, profesjonalne, dobre.

Paweł Kowalik

Warsztat wręcz stworzony dla pasjonatów marki SAAB. Obsługa serdeczna i rzeczowa. Kontakt na najwyższym poziomie. Panowie w sposób kompleksowy zajęli się tym, czemu inne serwisy nie podołały. Skrupulatnie wybadali usterki i za jednym zamachem usunęli je wszystkie. Sami z siebie dokładnie pokazali wymontowane komponenty, poinformowali o zakresie i metodzie naprawy. Pro! Moje 9-3 cabrio już znalazło swój warsztat.
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-03-20T13:34:35+03:00
Warsztat wręcz stworzony dla pasjonatów marki SAAB. Obsługa serdeczna i rzeczowa. Kontakt na najwyższym poziomie.

Marcin K

Do serwisu trafiłem dzięki mojej żonie, która od lat serwisuje tam swój samochód. Przyjechałem na wymianę rozrządu, ponieważ uważałem, że hałas dochodzący z silnika spowodowany jest właśnie zużyciem tego elementu. Mechanik jednak szybko zdiagnozował, że przyczyną jest uszkodzone łożysko alternatora - dzięki czemu uniknąłem dużego wydatku. Dowiedziałem się, że rozrząd w moim samochodzie jest na łańcuchu i jest bardzo wytrzymały.Przy okazji sprawdzono stan techniczny całego samochodu i zasugerowano mi też od razu wymianę zużytego wahacza. Super podejście do klienta.
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-03-20T13:30:03+03:00
Do serwisu trafiłem dzięki mojej żonie, która od lat serwisuje tam swój samochód.

Filip Grądziel

Bez wahania daję 5. Panowie znają się na SAABolotach. Czuć, że robią to z pasją. Serwis również na wielki +. Nie dziwne, że przyjeżdżają tam naprawiać auta ludzie z całej Polski. Polecam!
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-03-20T13:31:37+03:00
Bez wahania daję 5. Panowie znają się na SAABolotach. Czuć, że robią to z pasją. Serwis również na wielki +. Nie dziwne, że przyjeżdżają tam naprawiać auta ludzie z całej Polski. Polecam!

Magda Kryza

Jestem bardzo zadowolona z profesjonalnej obsługi mojego Saaba w lemon car. Mój Saabik przestał jeździć, zapaliły się kontrolki itp. Okazało się, że cim się popsuł. Na szczęście Panowie mieli na miejscu drugi i auto udało się naprawić jednego dnia. Jeżdżę już trzeci miesiąc i wszystko ok. Polecam bardzo.
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-03-20T13:32:15+03:00
Jestem bardzo zadowolona z profesjonalnej obsługi mojego Saaba w lemon car. Mój Saabik przestał jeździć, zapaliły się kontrolki itp. Okazało się, że cim się popsuł. Na szczęście Panowie mieli na miejscu drugi i auto udało się naprawić jednego dnia. Jeżdżę już trzeci miesiąc i wszystko ok. Polecam bardzo.

Bartosz Listwan

Cokolwiek nie dzieje się z twoim saabem, tutaj naprawią wszystko. Miałem na początku problemy z elektroniką i czujnikiem wycieraczek, przez 2 lata nikt (łącznie z autoryzowanym serwisem) nie był w stanie tego rozwiązać. Tutaj zrobili wszystko po jednej wizycie.
Najlepszy serwis saaba
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa
5
2020-03-20T13:35:24+03:00
Cokolwiek nie dzieje się z twoim saabem, tutaj naprawią wszystko. Miałem na początku problemy z elektroniką i czujnikiem wycieraczek, przez 2 lata nikt (łącznie z autoryzowanym serwisem) nie był w stanie tego rozwiązać. Tutaj zrobili wszystko po jednej wizycie. Najlepszy serwis saaba
5
10
Serwis Samochodów Saab Volvo Warszawa